loading...
دانلود میهن
آخرین ارسال های انجمن
MH بازدید : 1116 سه شنبه 20 اسفند 1392 نظرات (0)

run android in virtualbox virtual machine نصب سیستم عامل آندروید بر روی کامپیوتر
نصب سیستم عامل آندروید بر روی کامپیوتر

شاید شما ھم تا کنون گوشی های اندورید را تجربه نکرده اید و قصد تجربه این سیستم عامل نسل نوین گوشی ھا را داشته باشید که پی ببرید ایا گوشیھای با این پلتفروم مناسب شما بوده که به سمتش بروید یا خیر و یا اصلا برنامه ها و بازی های  این گوشیھا را دیده  و دوست دارید که آن را بروی کامپیوتر خود داشته و بازی کنید یا اصلا دوست دارید که برنامه را قبل از نصب بر روی گوشی خود تست کنید و ببینید ایا مناسب شما میباشد یا خیر در ھر کدام از این مواردکه نظرتان باشد تا کنون راھهای مختلفی ارائه شده است که من امروز به یکی از انھا میپردازم یعنی نصب اندورید در ویرچوال باکس و اجرا کردن ان البته بسته به نیازتان می توانید از برنامه ھای ھم که این محیط را شبیه سازی می کنند استفاده بفرمائید این امری سلیقه ای است.

برای شروع ما احتیاج به سه برنامه  داریم اول برنامه رایگان ویرچوال و دوم فایل افزونه ویرچوال و سوم ISO نصب سیستم عامل یا پلتفروم اندورید که می توانید از همین سایت در پایین صفحه دانلود کنید. از آنجا که فایل iso  اندروید برای ایران قابل دانلود نیست ما این فایل را برای راحتی شما عزیزان در سایت پی سی کوئست قرار دادیم.
1. پس از نصب برنامه ویرچوال , شروع به نصب افزونه ویرچوال کنید. افزونه را به راحتی از طریق دابل کلیک بر روی آن می توانید نصب کنید.(لازم به ذکر است که ورژن رفزونه و VirtualBox حتما باید یکی باشد)
2.در ادامه برنامه ویرچوال باکس را باز کنید و بر اساس دستورات زیر شروع به نصب اندروید کنید.
در ابتدا بر روی دکمه NEW در ویرچوال باکس کلیک کنید.

create android x86 virtual machine نصب سیستم عامل آندروید بر روی کامپیوتر
Operating System: Linux – Linux 2.6
Memory Size: 512 MB
Hard Drive Size: 3 GB or More
بروی گزینه Nextکلیک نموده و ویرچوال را روشن کنید و فایل ایزو را که  دانلود نمودید  جهت نصب به برنامه معرفی کنید
در این مرحله گزینهInstallation را انتخاب کنید و جهت ادامه کار Enter را بزنید.
install android in virtualbox نصب سیستم عامل آندروید بر روی کامپیوتر

خوب در این مرحله شما نیاز به ساخت پارتیشن مناسب برای اندورید خودتان دارید پس بروی گزینه Create/Modify partitionsکلیک و جهت ادامه کار Enter بزنید.

create partitions for android نصب سیستم عامل آندروید بر روی کامپیوتر

با کلیدهای جهت نما گزینه Newرا برای ساخت پارتیشن جدید در فضای خالی هارد انتخاب کنید.

android new partition نصب سیستم عامل آندروید بر روی کامپیوتر

حال گزینه Primaryرا انتخاب وEnter بزنید و مجدد برای تنظیم سایز هاردEnter را بفشارید.

android primary partition نصب سیستم عامل آندروید بر روی کامپیوتر

حال گزینهBootable را انتخاب کنید دتا پارتیشن بوتیبلمان ایجاد شود سپس Enterبزنید و جهت ثبت تغییرات بروی گزینه Writeقرار گرفته و Enter بزنید به سوال پرسیده مبنی بر ثبت تغییرات جواب بله داده و برای تکمیل Enter بزنید.

write partitions to disk نصب سیستم عامل آندروید بر روی کامپیوتر

برای اکتیو کردن پارتیشن گزینه  Quit را انتخاب کنید تا مجدد به صفحه Choose Partition screen برگردید در این صفحه  پارتیشن ساخته شده شما مشخص است ان را انتخاب و Enter بزنید تا اندورید شروع به نصب کند.

install android to partition نصب سیستم عامل آندروید بر روی کامپیوتر

در این مرحله فایل سیتم را  ext3 انتخاب کنید و گزینه Yesرا انتخاب کنید تا پارتیشن فرمت شود.

format partition for android نصب سیستم عامل آندروید بر روی کامپیوتر
در این مرحله مجددا گزینهYes را انتخاب کنید تا GRUB bootloader نصب شود ومجدد گزینه Yesرا انتخاب کنید تا system directory نصب شود وخصلت یا اتریبیوت read-write را به خود بگیرد.

install android system directory as read write نصب سیستم عامل آندروید بر روی کامپیوتر

خوب تقریبا کار تمام است حال باید فایل ایزو رو remove  بفرمائید و ویرچوال را ریبوت کنید.

remove disc from virtualbox drive نصب سیستم عامل آندروید بر روی کامپیوتر
حال اندورید شما مانند تمام سیستم عاملهای مجازی بالا خواهد آمد و می توانید در قسمت تنظیمات موارد دلخواه خود را به مانند زمانی که با تبلت یا گوشی خود انجام میدهید انجام دهید یا مثلا به گوگل پلی جهت دانلود اپلیکیشنهای مورد نیازتان متصل شوید.
android setup in virtualbox نصب سیستم عامل آندروید بر روی کامپیوتر

اگر در این مرحله موس شما بخوبی کار نکرد این مراحل را نیز انجام دهید.

android virtual machine mouse نصب سیستم عامل آندروید بر روی کامپیوتر

بروی گزینه Disable Mouse Integration optionکلیک بفرمائید ودر داخل صفحه نمایش کلیک کنید تا اشاره گر موس نمایش داده شودhost key را بفشارید تا این گزینه سمت راست صفحه نمایش نشان داده شود البته هات کی دیفالت در ماشین Right Ctrlمی باشدحال می توانید حرکات موس را تنظیم کنید.

خوب حال در این محیط هر کاری که با تبلت و گوشیتان با اپلیکیشنها انجام میدادید انجام دهید و  اندورید را تجربه کنید.
android in virtualbox نصب سیستم عامل آندروید بر روی کامپیوتر

یک نکته مهمی که میشه در باره این ورژن از اندروید که ما به شما معرفی کردیم گفت ویژگی روت بودن این سیستم مجازی می باشد.
الا موقع نصب برنامه بر روی این سیستم مجازی می باشد برای نصب نرم افزار دو راه وجود دارد که اولی  از طریق   Android Debug Bridge  یا به اختصار ADB  می باشد که برای همه کاربران سخت است. اما دومین راه که می تونم بگم فقط می تونید از این سایت نحوه کار را یاد بگیرد چون به شخص هیچ جا ندیدم این آموزش را گذاشته باشند.
اگه هنوز یادتون باشه در اول کار افزونه برنامه ویرچوال باکس را نصب کردیم باید از این طریق فعالش کنید. اول از همه بر روی اون سیستم عامل مجازی که دارید کلیک کنید و در ادامه از طریق عکس ها اقدام کنید.
1 نصب سیستم عامل آندروید بر روی کامپیوتر 2 نصب سیستم عامل آندروید بر روی کامپیوتر 3 نصب سیستم عامل آندروید بر روی کامپیوتر

در پایان یک نکته مهم هم بگم که شما اگر به اینترنت متصل باشید سیستم مجازی شما هم دارای اینترنت می گردد. پیشنهاد میکنم در ابتدا از طریق Browser سیستم عامل مجازی اندرویدی خود از طریق موتور جست و جوی گوگل کلمه CafeBazar  را سرچ کنید و برنامه بازار را بروی اندروید نصب کنید. این برنامه یک اپ استور مناسب برای اندروید می باشد. در مرحله دوم برنامه بازار را اجرا کنید و دنبال برنامه ES-FileExplorer بگردید و از طریق بازار آن را دانلود کنید و نصب نمایید. برنامه دوم یک فایل منیجر عالی برای سیستم عامل اندروید می باشد. اکنون می توانید یک فلش به کامپیوتر خود وصل کنید چند لحظه صبر کنید و بعد برنامه ES-FileExplore  را اجرا کنید و از طریق سربرگ کشویی بالای برنامه فلش خود را انتخاب کنید و برنامه های مورد علاقه خود را به صورت آفلاین نصب کنید.

برای فارسی نوشتن با کیبرد لپ تاپ باید برنامه External Keyboard Helper Pro که در بخش دانلود سایت براتون قرار دادم استفاده کنید بعد از نصب برنامه در تنظیمات کیبرد پیش فرض خودتون رو بر روی این کیبرد قرار دهید و در هنگام نوشتن در بالا سمت چپ اگه دقت کنید یک آیکون کوچیک کیبرد قرار داره اونو به سمت پایین بکشید سپس کیبرد مورد نظر رو انتخاب کنید. در ضمن به بخش تنظیمات برنامه برید از این مسیر setting-language & input-external keyboard helper pro-advanced setting-language-switch key به انتخاب خودتون کلید مورد نظر رو انتخاب کنید بعد در قسمت choose the second keybord layout زبان خود را روی فارسی قرار دهید.

به همین سادگی و خوشمزگی یک اندروید جیلی بین عالی بروی کامپیوتر خود اجرا کنید.

منبع:http://pcquest.ir/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
ایمیل:feizabadi75@gmail.com یاهو:Feizabadi1375
لاین:qsx2669i@
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 611
  • کل نظرات : 191
  • افراد آنلاین : 43
  • تعداد اعضا : 261
  • آی پی امروز : 474
  • آی پی دیروز : 87
  • بازدید امروز : 1,537
  • باردید دیروز : 186
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 1,537
  • بازدید ماه : 6,333
  • بازدید سال : 107,246
  • بازدید کلی : 938,253
  • کدهای اختصاصی